T P O

T   P   O
The Patient Ox (aka Hénock Gugsa)

G r e e t i n g s !

** TPO **
A personal blog with diverse topicality and multiple interests!


On the menu ... politics, music, poetry, and other good stuff.
There is humor, but there is blunt seriousness here as well!


Parfois, on parle français ici aussi. Je suis un francophile .... Bienvenue à tous!

* Your comments and evaluations are appreciated ! *

Wednesday, June 10, 2015

When justice goes awry ... - by TPO


Emile Zola
When justice goes awry...
- by TPO -

Very relevant today!

Emile Zola (1840-1902) in his open letter "J'accuse" (I accuse) - The Dreyfus affair ...

"Quant aux gens que j'accuse, je ne les connais pas, je ne les ai jamais vus, je n'ai contre eux ni rancune ni haine. Ils ne sont pour moi que des entités, des esprits de malfaisance sociale. Et l'acte que j'accomplis ici n'est qu'un moyen révolutionnaire pour hâter l'explosion de la vérité et de la justice."
===>
"As for the people I accuse, I do not know them, I never saw them, I have against them neither resentment nor hatred. To me, they are only entities, spirits of social evil. And the act I am hereby accomplishing is only a revolutionary means to hasten the explosion of truth and justice."

Kirk Douglas - "Spartacus"



No comments: